onsdag 11 januari 2012

Nya friska tag med nya friska grejer!

Jag kom igång som planerat häromdagen efter besök hos järnhandlarn, och hann lägga klart den stocken. Den stock som är på väg på plats här, är den sista på varv elva. Det ska bli lite spännande faktiskt att börja på varv tolv, då det varvet måste börja med två granar på 14m. Det blir en lite annorlunda knut också då den kommer att hamna ca 1,5m in på stocken. Ingen timmerbehandling kommer att behövas så det spar ju lite tid och arbete men det kommer nog gå jämt upp för jag räknar med att klia mig i huvet och fundera desto mer. Igår beställde jag ett nytt verktyg, en sågmall. Den skall jag använda när varv tolv är komplett, för då är det dax att såga upp för dörrar och fönster. Kan hända att jag tidigare sagt att det sker på plats, där stugan ska stå. Men som med många andra detaljer så reviderar och ändrar man sig hela tiden. Förhoppningsvis till det bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar