lördag 12 maj 2012

Bonusdag!

Idag blev det en bonusdag på timmerbacken. Det hade regnat för mycket för att olja bryggor på båtklubben. Att det sedan var uppehåll resten av dagen var suveränt för min del. Nu har det blivit ganska högt på detta röste. Dock hade jag glömt att allt tar dubbelt så lång tid när man måste jobba från byggställningen.

Först nu faktiskt, börjar jag få grepp om hur stor stugan blir. Bara röstena och åsarna ihop är en gigantisk konstruktion, med mina mått mätt i alla fall. Så här nära mållinjen vill man inget hellre än att jobba vidare varje ledig stund. Med mållinjen menar jag mitt mål i år, vilket är att ha stugan på plats uppmonterad, med taket på och fönster i. Taket är då bara täckt med takpapp. Det tål en vinter, så får jag ta tag i resten till nästa vår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar