fredag 16 mars 2012

Planering..

Våren närmar sig, och så också monteringen av stugan. Tror att jag tänkt på allt snart. Det blir många detaljer som ska sys ihop som, göra färdigt gavelspetsarna, timmerbil för transport, grävskopa till brunnen och grundläggning, fönster, takmaterial, dörr, bygglovet är bra att ha, skogsmaskin på plats för monteringen, timmerhjälp av minst två man till monteringen, grundstenar, grus till brunnen, plocka mossa, dass och säkert hur många saker som helst till. Betongringarna på bilden är till brunnen. Totalt kommer det gå åt 21st och sen en kona på toppen. Fem har jag hämtat hittils. Att dom väger 175 kg styck och att jag lastade av dom för hand sparde in på gymkortet den dagen. Snart ska jag börja köra upp material till avlastningsplatsen 1,5 km från stugan. När så mycket som möjligt är på plats ska jag och svärfar åka upp ett par dagar och frakta ut allt till tomten med hjälp av fyrhjulingen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar