söndag 18 december 2011

Söndag igen..

Idag har jag och Tobias fällt tre granar som ska bli åsar i stugan. Två lyckades vi få med till bygget medans en ligger kvar i skogen, dock inte så långt härifrån.

Innan det togs kväller i fredags så lades två stockar på varv elva färdigt. Nummer tre saknar bara långdrag och nummer fyra är förberedd med timmerbehandling. För er som följer denna blogg kanske det har märkts en liten tempoökning denna vecka. Helt rätt, så har det varit. Jag har haft hjälp av två riktiga timmermän hela veckan. Dels har det blivit hur mycket som helst gjort och så har jag lärt mig en hel del. Nu har jag bara imorgon kvar att jobba med stugan innan jag måste ta ett litet juluppehåll. Vi ska åka till Italien över jul, så det blir helt lugnt på timmerfronten. Är så sjukt taggad att fortsätta nu med mina nya kunskaper.. God Jul till alla!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar