torsdag 27 oktober 2011

Suddiga bilder..

Så då var åtta stockar på plats på denna sida. Bara tre sidor kvar.. Och sedan några varv till då förstås.. Lite dubbel känsla, trist att det tar sån tid och samtidigt så himla kul att hålla på.. Att bilderna idag blev extra suddiga tror jag beror på att min mobil var dyngsur av svett efter dagens äventyr.

Här har jag kommit ganska långt, bara långdraget kvar. Sedan åtta på plats även här.

Idag har jag varit till skogen och kört hem tre nya stockar, varav en 14m lång gran. Det var den jävligaste hittils. Dom vanliga 11-12meters tallarna kan vara nog så bökiga, men denna tog priset. Hur envis jag än är kan jag erkänna att jag inte hela tiden i skogen var säker på att den skulle följa med hem. Men denna gången vann jag till slut! Jag började fundera lite på hur tung den egentligen är när till och med kranen gick extra tungt.

Nytt materialförråd har det blivit idag också. Blev till sist tvungen att ha några stockar även på denna sida. Hellre det då än att hämta dom i skogen när snön kommit. En enda stock kvar i skogen nu, en "kort" tall som tur är..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar