söndag 4 september 2011

Tjära igen.

Så efter många om och ännu fler men så ha det blivit ett handtag gjort på timmer backen. Bygget har stått lite stilla några dagar då jag varit förkyld, och sen har vädret inte stämt alla dagar. Nu saknas det bara en stock för att fullgöra det femte varvet. Dessutom har jag märkt att det börjar det bli lite ont material i rätt dimension så nu får jag nog jobba lite på den fronten ett tag. Idag har jag och Rebecca tjärat dom översta tre varven, så nu är hela huset gyllenbrunt och luktar gott som en gammal träbåt.

Visst är det vackert!

Som sagt, utan kranen hade detta projekt kännts lite tyngre. Otroligt hur bra den har funkat hela tiden. Två gånger har jag blivit stående med den sen starten, och då var det bara ett par säkringar. Peppar, peppar!! Hoppas det håller i sig.. En annan sak med kranen som "vi" upptäckt är att den drar en del ström. Detta fick jag veta av grannarna då de berättade att varje gång jag startar kranen så blinkar alla lampor i deras hus. Cooool, värsta discokranen. Nu har vi i alla fall felanmält det så får vi se vad Borlänge energi säger. 
de

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar